زعفران ادویه ای گرانقیمت و خوش عطر و طعم است که علاوه بر طعم خوبی که به غذا می دهد، خواص درمانی بیشماری نیز دارد. این ادویه در اغلب غذاها و نوشیدنی های کشورهای آسیایی استفاده می شود. زعفران را می توان به صورت پودر، رشته ای و یا دم کرده استفاده کرد. در این مقاله سعی داریم روش متفاوتی از نحوه دم کردن زعفران را به شما آموزش دهیم. با این روش و ترفند می توانید عطر و طعم زعفران را دو برابر کرده و لذت بیشتری را هنگام پخت غذا و استفاده از زعفران ببرید.

مواد لازم :

  • زعفران پودر شده : یک قاشق مربا خوری
  • یخ : یک لیوان

وسایل مخصوص :

  • هاون
  • دسته هاون

روش دم کردن زعفران :

بهتر است زعفران را با قند و شکر نسابید زیرا رنگ آن کدر شده و تاثیری که در مزه دار کردن غذا دارد را نداشته باشد.

روش های سابیدن زعفران :

  • می توانید زعفران را داخل بسته بندی خودش بکوبید تا پودر شود
  • زعفران را درون هاون ریخته و کاملا پودرش کنید.
مرحله اول

به ازای هر قاشق مربا خوری پودر زعفران به یک لیوان یخ نیاز دارید. یخ ها را درون یک ظرف شیشه ای ریخته و پودر زعفران را بر روی آن بریزید. سپس نیم ساعت محتویات درون ظرف را در هوای محیط نگهداری کنید تا یخ ها کاملا ذوب شوند.

مرحله دوم

در این مرحله می بایست شوک دیگری به زعفران وارد کنید و سپس حدود نیم ساعت روی بخار کتری قرار داده (به روش بن ماری) تا زعفران کاملا رنگ باز کند. پیشنهاد می شود زعفران را به مقدار نیاز و مصرفتان آماده کنید.

نکات تکمیلی حین دم کردن زعفران :

درصورتیکه تمایل دارید همیشه زعفران آماده داشته باشید پیشنهاد می شود تفاله های اضافه زعفران را جدا کرده و داخل بطری شیشه ای بریزید. با این روش حدودا یک ماه می توانید زعفران را داخل یخچال نگهداری کنید.

اگر نیاز دارید به مدت طولانی تری زعفران را نگهداری کنید بهتر است آن را داخل قالب یخ بریزید و اجازه دهید یخ بزند. سپس آن را از فریزر خارج کرده و داخل زیپ کیف نگهداری کنید و دوباره آن را داخل فریزر نگهداری کنید.

کلام آخر :

روش های متفاوتی جهت دم کردن زعفران وجود دارد، که رایج ترین روش برای مصرف این گیاه دم کردن سرگل زعفران می باشد. بهتر است از زعفران اصل استفاده کنید تا نتیجه بهتری از روشی که آموزش دادیم بگیرید. در این مقاله ما روشی را که به دنبال آن می توانید بیشترین عطر و رنگ را از تار و پود زعفران بیرون بکشید و به هیچ وجه عطر و طعم مخصوص آن را از دست ندهید را به شما آموزش دادیم.