فرنی یکی از انواع دسرهایی است که طرفداران مخصوص به خود را دارد و در انواع طعم های وانیلی، شکلاتی و زعفرانی تهیه میشود. فرنی زعفرانی از جمله دسرهایی است که در ایام ماه مبارک رمضان می توان آن را به عنوان سحری و یا وعده افطار مصرف کرد. در این مقاله طرز تهیه فرنی زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم جهت تهیه فرنی زعفرانی

  • آرد برنج : 2 قاشق سوپ خوری
  • شیر : 2 لیوان
  • شکر : 4 قاشق غذاخوری
  • گلاب : 2 قاشق غذا خوری
  • گلاب : 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه فرنی زعفرانی


مرحله اول

برای تهیه فرنی زعفرانی در مرحله اول باید آرد برنج را با شیر سرد در کاسه ای با همزن دستی به خوبی مخلوط کنید تا جایی که آرد به خوبی در شیر حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله باید مخلوط شیر و آرد را بر روی حرارت ملایم شعله گاز قرار داده تا گرم شود و همچنان هم بزنید تا ته نگیرد. سپس به آرامی شکر را به آن اضافه کرده و خوب به هم زنید تا شکر نیز در مخلوط موجود حل شود و تا به جوش آمدن شیر و شکر هم بزنید.

مرحله سوم

در این مرحله گلاب و زعفران را به مخلوط اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا شیر به غلظت مورد نظر برسید. اگر می خواهید فرنی خیلی سفت نشود نباید روی شعله زیاد گرم شود و بهتر است برای اینکار از شعله پخش کن استفاده کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله شعله گاز را خاموش کرده و سپس فرنی را در ظرف مورد نظر ریخته و برای تزئین از پودر پسته و یا غنچه گل محمدی استفاده کنید. فرنی را در جایی خنک نگهداری کنید تا ببندد و سفت شود. سپس نوش جان کنید.

کلام آخر

دسر زعفرانی معمولا جایگاه ویژه ای در بین خانواده های ایرانی دارد. فرنی زغفرانی یکی از انواع همین دسرها است که علاوه بر طعم خوش، دستور تهیه راحتی نیز دارد که معمولا به عنوان میان وعده سرو میشود.