کباب کوبیده زعفرانی یکی از انواع کباب های ایرانی می باشد که به روش های متعددی تهیه می شود و طعم و عطر متفاوتی دارد. این نوع کباب در بسیاری از مجالس تشریفاتی مورد استقبال زیادی قرار می گیرد. زعفرانی که در تهیه این نوع کباب استفاده می شود علاوه بر مزه منحصر به فردی که به کباب می دهد دارای خواص دارویی و درمانی نیز می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه کباب کوبیده زعفرانی

مواد اولیه و دستور تهیه برای ده نفر مناسب می باشد.

  • گوشت چرخ کرده : یک کیلو
  • پیاز متوسط : 3 تا 4 عدد
  • زعفران دم کرده : یک قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ : یک عدد
  • جوش شیرین : یک قاشق چایی خوری

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده زعفرانی بهتر است از گوشتی استفاده کنید که حداقل 30 تا 35 درصد چربی داشته باشد. در ابتدا بهتر است پیازها را رنده کرده، آب آن را بگیرید. سپس داخل ظرفی گوشت را با نمک، فلفل و زعفران مخلوط کرده و تا جایی که می توانید ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. می توانید برای ایجاد چسبندگی بیشتر از زرده تخم مرغ استفاده کنید. آن را به مواد اضافه کرده و به خوبی ورز دهید. حتی می توانید از مقدار کمی جوش شیرین برای ایجاد چسبندگی بیشتر نیز استفاده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید سطح سیخ را با مواد کباب بپوشانید. بهتر است از سیخ های پهن استفاده کنید. در ابتدا سطح دست و سیخ را مرطوب کنید. سپس مقداری از مواد کباب را بردارید و به شکل بیضی در بیاورید و روی سیخ بگذارید و سطح سیخ را با مواد کباب بپوشانید. بعد از اتمام کار گوشت را به اول و آخر سیخ بچسبانید. توجه داشته باشید خوب ورز دادن کباب کوبیده باعث می شود که کباب سفت شده و به سیخ بچسبد.

مرحله سوم

این مرحله نوبت به درست کردن آتش برای پخت کباب می باشد. اگر برای پخت کباب از زغال استفاده می کنید بهتر است اجازه دهید تا آتش زغال بخوابد و شعله آن فروکش کند تا بوی زغال بر روی طعم کباب شما تاثیری نگذارد. سپس برای اینکه کباب از سیخ نریزد به صورت مداوم سعی کنید سیخ ها را بچرخانید تا گوشت خودش را بگیرد و سفت شود. گاهی می توانید پودر مغز نان باگت خشک را به گوشت اضافه کنید. اینکار باعث می شود آب اضافی گوشت گرفته شده و احتمال ریختن کباب کم شود. البته توجه داشته باشید از اضافه کردن بیش از حد آن به گوشت خودداری کنید زیرا موجب خشک شدن گوشت شده و طعم بدی به آن می دهد.

مرحله چهارم

هنگام سرو کباب می توانید سیخ کباب را همراه با گوجه های کبابی شده، ریحان و پیاز تزئین کرده و سرو کنید. ادویه اصلی که به همراه کباب کوبیده معمولا سرو می شود سماق است که معمولا طعم ترشی به آن می دهد. می توانید کباب کوبیده را به همراه برنج و یا با نان سنگک میل کنید.

کلام آخر

در این مقاله طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی را به شما آموزش دادیم شما می توانید کباب کوبیده را با انواع گوشت های مختلفی امتحان کنید که محبوب ترین کباب کوبیده تهیه شده از گوشت گوسفندی با درصدی از چربی می باشد . استفاده از زعفران با کیفیت نیز در طعم و مزه کباب کوبیده بی تاثیر نخواهد بود.