مسقطی زعفرانی شیرینی مخصوص و پرطرفدار جهت دورهمی های عصرانه می باشد. این دسر خوشمزه اغلب در ماه مبارک رمضان مهمان سفره های افطار خانواده های ایرانی است. گاهی مسقطی زعفرانی را به عنوان حلوای مسقطی هم به کار می برند. مسقطی زعفرانی به دلیل وجود زعفرانی که دارد می تواند در درمان افسردگی موثر باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک مسقطی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مسقطی زعفرانی

  • نشاسته : نصف پیمانه (150) گرم
  • شکر : 3 پیمانه (300 گرم)
  • آب : 7 پیمانه
  • روغن مایع : نصف پیمانه
  • زعفران سابیده شده : به مقدار لازم ( عموما یک قاشق چای خوری)
  • هل : به مقدار لازم
  • گلاب : 5 قاشق غذاخوری
  • خلال بادام : به مقدار لازم
  • خلال پسته : به مقدار لازم

طرز تهیه مسقطی زعفرانی :

مرحله اول

در این مرحله ابتدا نشاسته را در دو پیمانه آب سرد خوب هم بزنید تا در آب حل شود. سپس آن را از صافی رد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله بایستی شکر را در 5 پیمانه آب و روغن مایع، روی حرارت گذاشته و خوب هم بزنید تا شکر در آب حل شود و بجوشد.

مرحله سوم

در این مرحله نشاسته ای که از صافی رد کرده اید را به آب و شکر روی حرارت آهسته اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید اجازه دهید تا مواد با حرارت کمی روی شعله بجوشد. هرچند دقیقه مواد داخل ظرف را کامل هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله پنجم

بعد از گذشت تقریبا دو ساعت در این مرحله می توانید هل را به مواد داخل ظرف اضافه کنید. می توانید در ظرفی جدا زعفران را دم کنید.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از سفت شدن مایع مسقطی به آرامی زعفران دم کرده و خلال پسته و بادام را اضافه کنید و مواد را با هم خوب هم بزنید تا خود را بگیرد و به سفتی فرنی برسد.

مرحله هفتم

هنگامی که مایع مسقطی به خوبی سفت شد نوبت به اضافه کردن روغن و گلاب است. توجه داشته باشید به جای روغن می توانید از کره نیز استفاده کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله هنگامی که مسقطی به راحتی از ظرف جدا شد یعنی مسقطی آماده سرو است و می توانید میل کنید. برای اینکه مسقطی به راحتی از ظرف جدا شود باید از قبل کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید. همچنین می توانید از خلال پسته و خلال بادام و همینطور پودر نارگیل برای تزئین این دسر استفاده کنید.

کلام آخر :

مسقطی زعفرانی دسری است که دارای انرژی و سرشار از پروتئین است. بهتر است از کیفیت و اصل بودن زعفرانی که در تهیه این دسر استفاده می کنید اطمینان داشته باشید تا طعم و رنگ بهتری از دسر مورد نظر را داشته باشید. دسر مسقطی زعفرانی به دلیل بافت غذایی که دارد به عضلانی شدن بدن نیز کمک می کند. مسقطی زعفرانی همچنین در کاهش التهاب و صاف کردن گلو در دوران سرماخوردگی نیز موثر است. درضمن به دلیل استفاده از شکر در تهیه این دسر، افراد دیابتی باید در مصرف آن دقت کنند. می توانید این دسر خوشمزه زعفرانی را به همراه چای میل کنید و در دورهمی های خود لحظات شیرینی را بسازید.