پاناکوتا زعفرانی دسری با رسپی بین المللی است که طعمی فراتر از یک دسر ساده را برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از زعفران با کیفیت در تهیه این نوع پاناکوتا رنگ و عطر بی نظیری به آن می دهد. این دسر خوشمزه یک نوع دسر ایتالیایی کلاسیک است که می توان آن را در طعم های مختلف تهیه کرد. ترکیب پاناکوتا با ژله نیز، ترکیب خوشمزه ای می شود که می توان آن را در مجالس و دورهمی ها استفاده کرد. در این مقاله طرز تهیه این دسر مجلسی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم جهت تهیه پاناکوتا زعفرانی

  • خامه صبحانه : یک پاکت
  • شیر : 2 پیمانه
  • شکر : نصف پیمانه
  • پودر ژلاتین : 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده : به مقدار کافی
  • عسل : 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل : به مقدار خیلی کم

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی


 طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

در این مرحله ابتدا پودر ژلاتین را در کاسه ای ریخته و نصف لیوان آب درون کاسه بریزید و کاسه را روی کتری قرار دهید و سپس به آرامی هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملا در آب حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر و خامه را چند دقیقه زودتر از یخچال بیرون آورید تا با دمای محیط سازگار شود. سپس قالبی که مد نظرتان هست با قلموی مخصوص آشپزی که آغشته به روغن کردید چرب کنید.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله گاز با حرارت کم قرار دهید سپس خامه را به شیر اضافه کنید و در همین حین شکر را نیز اضافه کنید سپس ترکیب را هم زده تا به خوبی مخلوط شود.

مرحله چهارم

سپس مخلوط را به خوبی هم بزنید تا شکر درون آن حل شود. بعد از آنکه شکر حل شد، محلول ژلاتین را به آن اضافه کرده و در همین حین می توانید مایع زعفران دم کرده را به همراه کمی گلاب و وانیل به آن اضافه کنید و همچنان همه مواد را هم زده تا به خوبی ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله هنگامی که پاناکوتا کمی سفت شد حرارت شعله گاز را خاموش کنید و پاناکوتا را داخل قالب مورد نظر ریخته برای مدتی اجازه دهید تا خنک شود و سپس درون یخچال بین 6 تا 8 ساعت قرار دهید.

مرحله ششم

حالا در این مرحله هنگامی که دسر کاملا خودش را گرفت آن را از یخچال خارج کنید و برای جدا کردن دسر از قالب می توانید از یک چاقوی نوک تیز که با روغن چرب شده لبه های دسر را از قالب جدا کنید تا به راحتی از قالب جدا شود و شکل آن بهم نریزد.

مرحله هفتم

حالا می توانید ظرفی را روی درب قالب قرار دهید و سپس قالب را روی ظرف برگردانید. می توانید روی دسر را با مقداری پودر زعفران یا دارچین و همچنین خلال پسته نیز تزئین کنید و در نهایت میل کنید.

کلام آخر

پاناکوتای زعفرانی یکی از انواع دسرهای پرطرفدار و مناسب برای مجالس رسمی و حتی مذهبی بشمار می رود که همچنین می تواند گزینه مناسبی برای زمان افطار باشد. استفاده از زعفران اصل و مرغوب باعث میشود دسر پاناکوتای شما عطر و رنگ بهتری به خودش بگیرد. بهترین زمان مصرف این نوع دسرها بین وعده های غذایی می باشد. دسرهایی که مقدار قند بیشتری دارند برای افراد دیابتی توصیه نمی شوند و برای اینکه همه بنوانند از این دسر خوشمزه استفاده کنند می توان از میزان شکر کمتری استفاده کرد. علاوه بر پاناکوتای زعفرانی، پاناکوتا با طعم وانیل نیز طرفداران خودش را دارد و به همان اندازه خوشمزه است و در مهمانی ها نیز سرو میشود.