زعفران ادویه ای با خاصیت درمانی بالا که نه تنها رنگ پوست شما ، بلکه سلامت پوستتان را نیز بهبود می بخشد. تنها مشکل استفاده از این ادویه این است که گفته شده زعفران طبع گرمی دارد و می تواند گرمای زیادی در بدن ایجاد کند که استفاده بیش از حد از آن میتواند در تابستان منجر به التهاب در پوست و یا آکنه شود. بنابراین بهترین زمان استفاده از زعفران در فصل زمستان یا هوای سردتر است. در این مقاله می خواهیم چند ماسک صورت معجزه آسا زعفران برای پوست و مو را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها پوستی زیبا، نرم و شفاف به خود هدیه دهید.

1. ماسک زعفران برای پاکسازی و رفع تیرگی پوست صورت

۲ تا ۳ رشته زعفران را در یک یا دو قاشق چایخوری آب بریزید و بگذارید یک شب در آب خیس بخورد. در این مرحله شیر، شکر و چند قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون را به زعفران دم کرده در آب جوش اضافه کنید. یک تکه نان را به مخلوط آغشته کنید و با استفاده از این تکه نان روی صورت خود بمالید. توجه داشته باشید که خرده های نان ممکن است به صورت شما بچسبد، اما به راحتی شسته می شوند. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. پس از خشک شدن روی صورت، آن را با آب بشویید. این کار را 3 تا 4 بار در هفته تکرار کنید. استفاده از این ماسک صورت زعفرانی می تواند خطوط و مناطق تیره را کاهش دهد، گردش خون پوست را افزایش داده و به پوست درخشندگی بخشد.

2. ماسک صورت برگ ریحان و زعفران

6 تا 7 برگ ریحان تازه و مقداری پودر زعفران را با آب کافی آسیاب کرده و خمیر حاصله را روی صورت بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک برای از بین بردن جوش های صورت مناسب است. خواص ضد میکروبی ریحان برای از بین بردن باکتری های مولد آکنه مفید است.

3. ماسک صورت تخمه آفتابگردان و زعفران

4 تا 5 تخمه آفتابگردان و 3 تا 4 رشته زعفران را با هم مخلوط کرده و آسیاب کنید. سپس آن ها را با یک چهارم لیوان شیر مخلوط کرده و خمیر سفت حاصله را روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود سپس با آب معمولی بشویید. میتوانید از این ماسک دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

4. ماسک صورت روغن زیتون و زعفران

3 تا 4 رشته زعفران را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و با حرکات دورانی روی صورت بمالید. می توانید روغن نارگیل، بادام یا کنجد را جایگزین روغن زیتون کنید. می توانید هر شب از این ماسک صورت استفاده کنید. ماساژ با روغن زیتون و زعفران باعث ایجاد گردش خون در پوست شده و به صورت شما زیبایی می بخشد.

5. ماسک صورت عسل و زعفران

۲ تا ۳ رشته زعفران را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند روی صورت شما بماند، سپس با آب ولرم بشویید. با توجه به خواص درمانی زعفران و وجود آنتی اکسیدان های موجود در عسل، این ماسک صورت زعفران در ترمیم آسیب های پوستی از جمله لک های تیره و مبارزه با خشکی از طریق آبرسانی به پوست موثر خواهد بود.

6. ماسک زعفران و آب برای رفع سیاهی دور چشم و لکه های سیاه روی پوست

2 تا 3 رشته زعفران را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و بگذارید این رشته ها یک شب در آب خیس بخورند تا کاملا حل شوند. این محلول را با آب پرتقال و روغن ویتامین E مخلوط کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه زیر چشم و روی لکه های سیاه قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این کار را می توانید هر روز تکرار کنید. زعفران رنگ پوست را روشن و پوست را جوان می کند.

7. ماسک زعفران برای مو

شیر و زعفران بهترین ترکیب برای مو و پوست هستند. مقداری پودر زعفران و شیر را با هم مخلوط کرده و روی پوست سر و مو بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. پس از شستن موها متوجه درخشش و زیبایی موهای خود خواهید شد.

کلام آخر

زعفران همانقدر که می تواند برای سلامتی پوست و بدن مفید واقع شود به همان اندازه، مصرف غیراصولی و بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی زیادی از جمله سر درد و سرگیجه، ضعف و سقط جنین در زنان باردار را در پی داشته باشد. توجه داشته باشید در تهیه ماسک های صورت از زعفران اصل استفاده کنید تا موجب زردی رنگ پوستتان نشود و نتیجه عکس نداشته باشد.